Główne menu Szukaj
  • Start
  • O blogu
  • Kontakt
  • Klasyka Żywa / Edukacja / Ślub
  • Klasyka Żywa / Edukacja / Archiwalne
  • Odwiedź stronę Teatru

Blog Teatru Współczesnego w Szczecinie

Piszemy dla Teatru Współczesnego w Szczecinie!

RSS
Jesteś tutaj: Start ∼ Jak przyjęto „Taurydę…”?

Jak przyjęto „Taurydę…”?

15 października 2012

Małgorzata Klara (Ifigenia) i Anna Januszewska (Rosa) w „Taurydzie. Apartado 679”, fot. B. Warzecha

Pojawiają się pierwsze recenzje po premierze „Taurydy. Apartado 679”. W tym miejscu będziemy zamieszczali odnośniki do tekstów, które ukazały się w internecie, bądź cytaty z recenzji w dziennikach i tygodnikach drukowanych. Zwrócimy uwagę przede wszystkim na stronę interpretacyjną i to, co stanowi najmocniejsze strony spektaklu (aktywne linki do całych tekstów – w tytułach artykułów). Zapraszamy również Państwa do zamieszczania własnych opinii w komentarzach do wpisu. Jesteśmy ciekawi – jak przyjęliście nasz najnowszy spektakl?

Piszą o nas

1. W dzisiejszym „Kurierze Szczecińskim” znalazła się recenzja Katarzyny Stróżyk pt. „Wyzwolenie pachnące pomarańczą”, w której dostrzeżono m.in. wiele pozytywnych aspektów pracy artystów związanych z przedstawieniem:

Świetna strona inscenizacyjna, ciekawe pomysły scenograficzne, i doskonale dobrani aktorzy to główne walory przedstawienia. Małgorzata Klara i Anna Januszewska tworzą pełnokrwiste postaci pierwszego planu, ale nie sposób nie nie docenić klasy reszty obsady. Warto też zwrócić uwagę na muzykę Stanisława Radwana i sposób jej wykorzystania w spektaklu (scena z pomarańczą i maszyną do wyrzucania piłek tenisowych!).

2. Recenzję pt. „Tauryda pachnie pomarańczami” autorstwa Anny Łukaszuk, znajdziemy w dzisiejszej „Gazecie Wyborczej”. Nie pozbawiona krytycznego spojrzenia analiza, entuzjastycznie odnosi się przede wszystkim do kreacji aktorskich, jak i do istotnego elementu spektaklu:

Jedna rzecz w przedstawieniu jest fantastyczna: symbolizujące nowy świat pomarańcze. Rozkrajane, nabijane na kolce, rozrywane, rozdeptywane, skaczące po scenie. I pachnące tak bardzo, że czuć nawet w ostatnich rzędach.

3. Kolejny tekst, będący analityczną recepcją spektaklu można przeczytać na portalu wszczecinie.pl – „Tauryda. Apartado 679” czyli hiszpański azyl Ifigenii. Pośród walorów Radek Bruch dostrzega wizualną stronę spektaklu:

„Tauryda…” jest bardzo plastyczna i estetycznie wyrafinowana w warstwie scenograficznej.

4. Krótka refleksja po obejrzeniu przedstawienia dostępna jest także na stronach „Głosu Szczecińskiego” – Ewa Koszur: „Trampki Ifigenii, rogi pięknych tancerek flamenco”.

5. Interesujący pod względem interpretacynym jest tekst Agnieszki Moroz „Pod wielkim, czerwonym słońcem” opublikowany w „Dzienniku Teatralnym”. Recenzentka czyta spektakl m.in. poprzez symbolikę zawartą w tytule i elementach scenografi:

 „Apartado” to hiszpańska nazwa boksu, w którym przetrzymuje się byki przed walką. Dla Ifigenii, bohaterki najnowszej sztuki Antoniny Grzegorzewskiej, takim boksem, miejscem-niemiejscem, tymczasową przestrzenią przygotowującą do ostatecznej batalii z przeszłością staje się tytułowa Tauryda. Pachnący pomarańczami azyl, położony gdzieś w Andaluzji naznaczony jest jednak ciężarem słońca, które najpierw przybyszów oślepia, a dopiero później ogrzewa.

Doceniając wiele aspektów spektaklu, Agnieszka Moroz pozostaje krytyczna dla konceptu, z którego wrasta tekst (sposób nawiązania do mitu) oraz niektórych elementów fabuły dramatu.

————–

Co jakiś czas możemy także przeczytać komenatrze naszych widzów na ich profilach w mediach społecznościowych. Jeden z nich bardzo nas rozbawił, dlatego (za zgodą Kingi, która odwiedziła nasz teatr) cytujemy poniżej:

Zapraszamy do obejrzenia spektaklu!

Kategorie: Spektakle, Tauryda. Apartado 679 Tagi: krytyka teatralna, omówienia, Recenzje
← Poprzedni Następny →

Kategorie

  • 40 lat Teatru Współczesnego w Szczecinie
  • Arcydzieło na śmietniku
  • Burza
  • Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku
  • Edukacja
    • Otwieracz
  • Festiwale, konkursy, nagrody
    • Kontrapunkt
  • Historia teatru
  • Lektury
  • Ludzie teatru
  • Mad Woman
  • Małe zbrodnie małżeńskie
  • Minirecenzja
  • Nowe blogowanie
    • Konteksty
    • Recenzja
    • Wywiad
  • Premiera
  • Projekty
    • Klasyka Żywa
    • Nowe blogowanie
      • Recenzje
    • Pikseloza
    • Świadkowie-konfrontacja
    • Teatr Polska
  • Promocje
  • Smaki i dotyki
  • Spektakle
    • A komórka dzwoni
    • Akropolis
    • Bzik. Ostatnia minuta
    • Diabeł
    • Dobry wieczór Fogg
    • Dziecko
    • Dzień świra
    • Dziewczyna na kanapie
    • Feinweinblein. W starym radiu diabeł pali
    • Godzina spokoju
    • Greta Garbo przyjechała
    • Historia T-shirtu
    • Jak umierają słonie
    • kalifornia nieśmiertelni
    • Kaligula
    • Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie
    • Mad Woman
    • Makbet
    • Mały rodzinny interes
    • Męczennicy
    • Między nogami
    • Migrena
    • moja mama leczy się u doktora oetkera
    • Na Arce o ósmej
    • Nasza mała stabilizacja
    • Oskar i pani Róża
    • Ożenek
    • Pan Tadeusz
    • Pelikan
    • Piękny widok
    • Piotruś Pan
    • Po sezonie
    • Pocałunek
    • Przyszedł mężczyzna do kobiety
    • Pustostan
    • Seks dla opornych
    • Skocznia w Jerozolimie
    • Ślub
    • Śpiew szczerbatych mew
    • Świadkowie albo nasza mała stabilizacja
    • Szkoła żon
    • Słowo jest ogień
    • Tauryda. Apartado 679
    • Trollgatan. Ulica trolli
    • Wieża z klocków
    • Życie to sen
  • Spotkania
  • Teatr Mały
  • Współczesny w czerwcu
  • Współpraca

Archiwum

  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

Tagi

aktor Anna Augustynowicz Arkadiusz Buszko Beata Zygarlicka bilety blog Brzeziński Bursztynowy pierścień Chojnice dramaturgia edukacja Fangor film Greta Garbo Grzegorzewska idea Ifigenia Kaligula konferencja Konrad Pawicki korrida kreacje aktorskie Makbet malarstwo Marcin Liber media Mieczysław Fogg mit nowy sezon pisanie poradniki prapremiera premiera Recenzje Seks dla opornych Spektakl Tauryda Apartado 679 Teatr Mały Teatr Polska Teatr Współczesny Utwór o Matce i Ojczyźnie warsztat wyjście do teatru ZCDN Zofia Fogg

Główne menu

  • Start
  • O blogu
  • Kontakt
  • Klasyka Żywa / Edukacja / Ślub
  • Klasyka Żywa / Edukacja / Archiwalne
  • Odwiedź stronę Teatru

Copyright © 2022 Blog Teatru Współczesnego w Szczecinie.

Oparte na WordPress oraz . Do góry

  • Start
  • O blogu
  • Kontakt
  • Klasyka Żywa / Edukacja / Ślub
  • Klasyka Żywa / Edukacja / Archiwalne
  • Odwiedź stronę Teatru